Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2011-06-15T19:39:19+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).

Cp=18%

mr=150g

ms=Cp*ms/100%

ms=18*150/100

ms = 27g soli

 

150g roztworu - 27g soli = 123g wody

Ponieważ gęstość wody d=1g/cm3, więc 123g = 123cm3 wody

1 1 1
2011-06-15T19:50:46+02:00

mr=150g

Cp=18%

ms=?

 

Cp=ms/mr * 100%    /*mr

Cp*mr=ms*100%      /:100%

ms=Cp*mr/100%

 

ms=18%*150g/100%

ms=27g soli kuchennej

 

mw=mr-ms

mw=150g-27g

mw=123g

 

m=123g

d=1g/cm³

V=?

 

d=m/V   /*V

m=d*V    /:d

V=m/d

 

V=123g / 1g/cm³

V=123cm³ wody

1 3 1