Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T17:39:30+01:00
1.Tlenki – nieorganiczne związki chemiczne, zbudowane z tlenu i innego pierwiastka chemicznego.
2. do wyrobu pryzmatów i soczewek w przyrządach optycznych
do wybielania włókien, papieru, wełny i słomy,
do wyrobu farb wapiennych
3, leczeniu chorób oraz podczas operacji
tlen jest wykorzystywany przez organizmy zwierzęce do utleniania glukozy zawartej w organizmie:
4 5 4
2009-12-14T17:41:07+01:00
1.nieorganiczne związki chemiczne, zbudowane z tlenu i innego pierwiastka chemicznego.

2. SiO2 - Dwutlenek krzemu (piasek) jest stosowany do produkcji szkła, szkła wodnego, zaprawy murarskiej, cementu, wyrobów ceramicznych, emalii, form odlewniczych i innych. Jest również surowcem do otrzymywania krzemu i jego stopów.
tlenek siarki ( \/I ) SO2 - zastosowanie do wybielania włókien, papieru, wełny i słomy, jako środek owadobójczy oraz jako konserwant win i soków owocowych (symbol E 220).

Tlenek wapnia CaO - stosowany do wyrobu zaprawy murarskiej, cementu, w leśnictwie jako środek owadobójczy, do wyrobu karbidu, w metalurgii jako
dodatek szlakujący, w rolnictwie jako środek zmniejszający zakwaszenie gleby

tlenek węgla CO – służy do ogrzewania urządzeń przemysłowych

dwutlenek węgla CO2 - do produkcji suchego lodu

3.Duże ilości tlenu zużywane są do wytwarzania wysokich temperatur w palnikach do spawania, cięcia i topienia trudno topliwych metali. W fazie ciekłej jest stosowany jako utleniacz paliwa rakietowego. Tlen jest używany do spalania węglowodorów, tworzenia tlenków.