Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T17:44:36+01:00
Duży - groB większy - gröBer
szybko -schnell ,szybciej - schneller
dużo - viel , więcej - mehr
mały -klein ,mniejszy kleiner
zimno kalt , zimniej kälter
długi - lang ,dłuższy länger
dobrze- gut , lepiej -besser
dodajesz koncówkę ER ,ale są wyjątki np. gut-besser, viel-mehr ,gern-lieber
2 5 2
2009-12-14T17:46:56+01:00
Duzy-groß-größer
szybki-schnell-schneller
szybko-schnell-schneller
duzo-viel-mehr
maly-klein-kleiner
malo-wenig-weniger
dobrze-gut-besser
dobry-gut-besser
zimno-kalt-kälter
zimny-kalt-kälter
dlugi-lang-länger
dlugo-lang-länger
2 4 2
2009-12-14T17:50:06+01:00
Duży- groß
szybki- schnell
szybko-schneller
dużo-größer
mały-klein
mało-kleiner
dobrze-gut
dobry-besser
zimno-kalt
zimny-kälter
długi-lang
długo-länger
w stopniu wyższym dodajemy końcówkę "er"
jedynie sa 3 wyjątki kyótr trzeba znać:
gut besser am besten
viel mehr am meisten
gern liber am liebsten
2 5 2