Odpowiedzi

2009-09-08T23:28:35+02:00
Dlaczego na lekcji fizyki sformułowanie: "ołów jest cięższy od aluminium" lub benzyna jest lżejsza od wody nie uznaje się za poprawne?

Pnieważ nie chodzi tu o wage a dokładniej na lekcji fizyki uchodzi tu o gęstość, mniejszą bądz większą.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-08T23:44:46+02:00
Ponieważ pojęcie cięższy/lzejszy odnosi się do masy.
1L benzyny jest lżejszy od 1l wody, ponieważ ma mniejszą gęstość. Prawidłowe zdanie jest więc, że woda jest "gęstsza" od benzyny.
2009-09-09T00:51:07+02:00
Powinno sie uzywac sformuloawnia:
cieżar wlasciwy tzn ciezar jednostki objetosci.

PS

ciezar wlasciwy = g x gestosc

gestosc to masa wlasciwa

pozdrawiam
Hans