Odpowiedzi

2009-09-09T01:01:21+02:00
24 litery i 4 cyfry czyli 28 znaków... a na każdej tablicy ma być 28 znaków (domyślnie bo w zadaniu nie podano ile się mieści na jednej ;p),
prosze tu masz to z silnia tak jak prosiłeś

28! / 28!(28-28)! = 28!/28! = 1

coś nie gra? Ok dajmy że na tablicy mieści się 7 znaków (tyle chyba jest normalnie), i do tego będzie już

28! / 7! (28-7)! = 21! * 22 * 23 * 24 * 25 * 26 * 27 * 28 / 7! * 21! =
= 22 * 23 * 24 * 25 * 26 * 27 * 28 / 7! = 5 967 561 600 / 5040 = 1 184 040

czyli według tego co wyliczyłem wyjdzie ponad milion tablic ;p
(nie miałem tego w szkole, tylko poszukałem wzoru i podstawiłem liczby, więc dobrze by było gdybyś jeszcze to sprawdził)

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-09T01:12:32+02:00
Liter w alfabecie: 24 (bez polskich znaków - na tablicach ich nie ma)
ilość cyfr: 10
=24^24 + 10^4= dalej nie chce mi sie liczyć ;)
W tym zadaniu chodzi o to, że 24 razy losujesz jedną literę alfabetu( liter w alfabecie 24) stąd 24^24 (bardziej matematycznie nazywa się to działanie 24 po 24) i 4 rzy losujesz jedną z 10 cyfr (cyfry od 0 do 9) stąd 10^4 (matematycznie nazywa się to 10 po 4)