Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T17:52:10+01:00
Witam!
obliczyć ile wody należy odparować ze 150 g 20% roztworu aby otrzymać roztwór 28% ?

a więc tak:
150g - 28%
xg - 20%

x= 150x20/28= 3000/28=107,14g~107g
150g-107g=43g
Odp. Należy odparować 43g wody.
Pzdr.
8 4 8
2009-12-14T17:52:29+01:00
150g-100%
x-20%
150*20/100=30[g]

x-100%
30g-28%
100*30/28= 107.142857[g]

150g-107.142857g= 42.857143g
6 3 6