Odpowiedzi

2009-12-14T17:54:08+01:00
1:300000
1cm - 300 000cm
1cm - 3 000m
1cm - 30km

A podziałka liniowa to musisz przenieść to na "oś liczbową" takie jak są pod mapami. Poszukaj sobie w atlasie to będziesz wiedzieć jak to wygląda.
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T17:59:01+01:00
To proste :
1: 300000 - skala liczbowa
to znaczy, że 1cm na mapie = 300000 cm w terenie - i to jest właśnie skala mianowana

podziałka liniowa w załączniku
6 3 6
2009-12-14T17:59:57+01:00
Masz skale 1:300000 , więc 1cm na mapie odpowiada 300000cm w terenie. Teraz zamieniasz te 300000cm na metry wtedy masz 3000m. I teraz te 3000m na kilometry czyli zostaje 3km.To jest skala mianowana.A liniowa to rysujesz oś:

--|--|--|--|--|--|--|--|--|--|--
12 9 6 3 0 3 6 9 12 15 km . Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem ^^.
9 3 9