Przygotowano 2 talerzyki z watą i wysiano na każdym z nich po 10 nasion rzeżuchy.na obu talerzykach utrzymywano tą samą wilgotność.1 talerzyk umieszczono w szafce,a 2 w lodówce. w tym doświadczeniu sprawdzano czy nasiona rzeżuchy wykiełkują w niskiej temperaturze.
a) sformułuj problem badawczy.
b)sformułuj hipotezę
c)podaj,który zestaw 1,czy 2 był próbą kontrolną i uzasadnij swój wybór

kasia kupiła środek odstraszający komary i postanowiła go wypróbować. okazja nadarzyła się kiedy razem z piątką przyjaciół biwakowała nad jeziorem.
a)napisz jakie doświadczenie powinna wykonać kasia.krótko opisz jego przebieg.

wpisz nazwy źródeł wiedzy biologicznej z których skorzystasz aby wykonać podane czynności.
obserwacja rozwijania się kwiatu róży
rozpoznawanie organizmów na podstawie ilustracji i zdjęć
określanie do którego gatunku należą obserwowane organizmy

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-09T14:56:52+02:00
1.)
a) utrzymanie takiego samego poziomu wilgotności to może być problem
b)czy temperatura ma wpływ na rozwój roślin
c)kontrolna będzie ta na szafie ponieważ to są normalne warunki hodowli
2.)
a) powinna sprawdzić czy środek nie powoduje podrażnień skórnych
b) czy środek napewno działa
3)
a)ja sam
b)internet
c)internet
2009-09-09T15:00:30+02:00
Zad 2) powinna zrobic tak złapać kilka komarów do słoika i słoik ten bez pokrywki postawić na stole dnem do góry zeby komary nie odleciały nastepnie spryskać sobie rękę tym środkiem i postawić na niej słoik jeżeli komary zaczną kłuć jej rękę znaczy środek nie działa a jeśli nie to znaczy ze działa ;)