Działka ma kształt prostokąta , którego szerokość wynosi 24m, a długość jest 2razy większa. Na kwiaty i warzywa przeznaczono 0,8 powierzchni działki , a pozostałą część pasiekę . Ile metrów kwadratowych działki przeznaczono na pasiekę?

3

Odpowiedzi

2009-12-14T17:53:16+01:00
P=ab

p=24*48=1152m²


1152m²*0,2=230,4m²

licze na naj
2009-12-14T17:53:29+01:00
Dane:
szer 24 m
dl 48m
Rozwiazanie:
P= szer x dl
P= 1152 m2
1152-0,8=1151,2 m2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T17:55:33+01:00
Szer.=24m
dł.=24×2=48m
P=24×48=1152m²
Powierzchnia przeznaczona na kwiaty i warzywa : ⁸/₁₀ ×1152=921,6
Powierzchnia przeznaczona na pasiekę : 1152-921=230,4m²
Odp. Na pasiekę przeznaczono 230,4 m² działki.