Ola za 4 gumki do włosów i 6 spinek zapłaciła 4,80zł. Monika kupiła w tym samym sklepie jedna gumkę i 10 spinek i zapłaciła 4,60zł. Jaka była cena jednej gumki a jaka jednej spinki ? Zadanie ma być rozwiązane poprzez układy równań.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T17:56:20+01:00
X - cena 1 gumki
y - cena 1 spinki

4x+6y=4,80
x+10y=4,60 /*(-4)

4x+6y=4,80
-4x-40y=-18,40
______________
-34y=-13,60 /:(-34)
y=0,4

y=0,4
x+10*0,4=4,60

y=0,4
x=4,6-4

y=0,4
x=0,6

Odp. Cena jednej gumki wynosi 0,60 gr, a jednej spinki 0,40 gr.
2009-12-14T17:59:02+01:00
X- gumki
y- spinki
klamra 4x+6y=4,80
x+ 10y=4,60 / * -4

klamra 4x+6y= 4,80
-4x-40y= - 18,40
_______________
- 34y= -13,60 /:-34
y= 0.40 [zł]- cena spinki


x+10y=4,60
x+ 10*0,4=4,6
x+4=4,6
x=0,60 [zł] - cena gumki