J.Niemiecki.
Napisz list do koleżanki. Napisz:
-gdzie mieszkasz (na wsi )
-jak nazywają sie rodzice. kim są z zawodu (janina-ogrodnik roman-cukiernik)
-rodzeństwo ( brat-Marcin-informatyk)
-gdzie mieszka babcia (w mieście Słupsk)
-co lubisz robić w wolnym czasie (słuchać muzyki, czytać ciekawe książki, serfować w necie, spotykać z przyjaciółmi)
-napisz że chodzisz na zajęcia z tańca (kurs tańca)
-napisz że musisz już kończyć bo robi się późńo
-pozdrów rodziców koleżanki i napisz że z niecierpliwością czekasz na odpowiedz.

proszę również z tłumaczeniem na polski
PILNE!!

3

Odpowiedzi

2009-12-14T18:14:29+01:00
Liebe Paulina!
Ich wohne auf dem Lande ,in Einfamilienhaus . Zu meine Familie gehört: meine Eltern,meine Bruder und meine Oma. Mein Vater heißt Roman. Er ist Konditor von Beruf. Meine Mutter heißt Janina und sie ist Gärtnerin von Beruf.
Ich habe ein Bruder-er heißt Marcin. Er arbeitet als ein Informatiker.
Meine Oma wohnt in Słupsk.
In der Freizeit höre ich Musik , lese Bücher und treffe mich mit meine Freunde.
Ich besuche für die Tanz Beschäftigung. Ich muss bis zum Ende. Es ist spät.

Ich warte auf eine Antwort!

Magda.


Kochana Paulino!
Mieszkam na wsi w domu jednorodzinnym. Do mojej rodziny należą :moi rodzice, mój brat i moja babcia. Mój tata ma na imię Roman. Jest cukiernikiem z zawodu. Moja mama ma na imię Janina i jest ogrodniczką z zawodu. Mam brata-ma na imię Marcin. Pracuje jako informatyk. Moja babcia mieszka w słupsku.
W wolnym czasie słucham muzyki,czytam książki i spotykam się z moimi przyjaciółmi. Uczęszczam na zajęcia taneczne. Muszę kończyć. Jets już późno.

Czekam na odpowiedź!

Magda.


:)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T18:25:45+01:00
Ich wohne auf dem Land. Meine Eltern heißen Janina und Roman. Meine Mutter ist Gärtnerin und mein Vater arbeitet in der Konditorei. Ich hab einen Bruder, der heißt Marcin und ist Informatiker. Meine Oma wohnt in der Stadt Slupsk. In meiner Freizeit höre ich gerne Musik, lese spannende Bücher, ich surfe im Internet oder ich treffe mich mit Freunden. Ich besuche einen Tanzkurs.
Ich muss den Brief leider beendigen weil es schon spät ist.
Grüß Dich und deine Familie
TLUMACZENIE :
Mieszkam na Wsi. Moi rodzice nazyaja sie Janina i Roman. Moja mama jest ogrodnikiem a ojcjec pracuje w cukierni. Mam brata ktory nazywa sie Marcin i jest informatykiem. Moja babcia mieszka w Slupsku. W moim wolnym czasie slucham muzyki, czytam ciekawe ksiazki, serfuje w internecie albo umawiam sie z przyjaciolmi. Chodze na kurs tanca.
Niestety musze konczyc list bo robi sie pozno.
Pozdrawiam Ciebie i twoja rodzine


[co do tego wyzej, znalazlem jedno zdanie ktore jest poprawne :D reszta zla..]
2009-12-14T19:00:49+01:00
Liebe Anna,
herzlichen Dank für deinen Brief.Ich freue mich ,dass du mir einen netten Brief geschrieben hat.Ich wohne auf dem Land. Meine Mutter heißt Maria und sie ist Gärtner, mein Vater heißt Marian und ist Konditor von Beruf.Mein Vruder ist auch berufstätig und arbeitet als Informatiker.Meine Großmutter wohnt in Słupsk.In Freizeit mag ich Musik liesen,interresante Bücher lesen,surfen in Internet und mit Freunden sich treffen.Am Wochenende gehe ich in die Tanzschule.
Jetzt muss ich Schluss machen.Schreib mir schnell züruck.Ich hoffe bald von dir zu hören.
Grüße Deine Eltern und Geschwiester von mir.
Liebe Grüße
Deine Marion

Kochana Aniu,dziękuje bardzo za twój uroczy list.Bardzo się ciesze,że do mnie napisałaś.Mieszkam na wsi.Moja mama maria jest ogrodnikiem z zawodu a mój tata Marian jest cukiernikiem.Brat także jest czynny zawodowo i pracuje jako informatyk.Moja babcia mieszka w Słupsku. W wolnym czasie lubię słuchać muzyki,czytać interesujące książki,serfowac w necie oraz spotykać się z przyjaciółmi.W weekendy chodzę do szkoły tańca.Muszę już kończyć na dziś.Napisz do mnie szybko.
Pozdrów ode mnie rodziców i rodzeństwo
Serdecznie pozdrawia
Twoja Mariola