Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T18:01:05+01:00
X - pierwsza liczba
y - druga liczba

x+y=-40
x-y=-160

x=-40-y
-40-y-y=-160

x=-40-y
-2y=-120 /:(-2)

x=-40-y
y=60

x=-40-60
y=60

x=-100
y=60

Odp. Pierwsza liczba to -100, a druga to 60.
2009-12-14T18:02:14+01:00
Dane:
a- pierwsza liczna
b- druga liczba.

Czyli mamy:
a+b=-40
a-b=-160
Mamy więc układ równań.
a=-40-b
-40-b-b=-160 (metoda podstawiania)

a=-40-b
-2b=-120

a=-40-b
b=60

a=-40-60
b=60

a=-100
b=60

Liczby te to -100 i 60.
2009-12-14T18:03:11+01:00
x + y = -40
+x - y = -160
_____________
2x = -200 /: 2
x = -100

x + y = -40 / *(-1)
x - y = -160

-x -y = 40
+ x - y= -160
____________
-2y = -120 /: (-2)
y = 60

Odp. Są to liczby -100 i 60