Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T18:01:57+01:00
3x+x=180
4x=180 |:4
x=45

I kąt 45
II kąt 45*3=135
14 4 14
2009-12-14T18:02:16+01:00
Kąty przyległe dają w sumie miarę 180 stopni.
x-mniejszy kąt
3x-większy kąt
x + 3x = 180
4x = 180
x = 180:4
x = 45 - mniejszy kąt
45 * 3 = 135 - większy kąt
9 4 9
2009-12-14T18:04:41+01:00
1. kąt o mierze a
2. kąt o mierze 3a
a+3a=180
4a=180
a= 180/4
a=45
1. kąt - 45 stopni
2. kąt - 3x45=135 stopni
135+45=180
Odp.: Kąty wynoszą 45 stopni i 135 stopni. :)
6 3 6