Pan Wiesiek , właściciel sklepu RTV , kupił w hurtowi 25 odtwarzaczy w cenie 1375 zł za sztukę . Kiedy udało mu się je wszystkie sprzedać , obliczył , że przyniosły mu one 4450zł zysku . Ile kosztował odtwarzacz w sklepie pana WIEŚKA . ?

Zapisz obliczenia!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T18:03:06+01:00
Zysk = 4450zł
sztuk = 25
cena odtwarzacza = 1375 zł

zysk/ sztuk = zysk na jednej sztuce = 4450 / 25 = 178zł
cena w sklepie Wieśka = cena odtwarzacza + zysk/sztuk = 1375zł + 178zł = 1553zł
2009-12-14T18:04:10+01:00
4450/25=178 -zysk na jednej sztuce
1375+178=1553 -cena jednej sztuki w sklepie pana Wieśka

2009-12-14T18:05:59+01:00
1 szt-1375
25szt.*1375=34 375

34 375+4 450=38 825

38 825/25=1 553

Odp: W sklepie pana WIEŚKA odtwarzacz kosztował 1 553 zł.