1. rozwiaz podane uklady rownan metoda podstawiania oraz metoda przeciwnych wspolczynnikow. rozstrzygnij za kazdym razem, ktora metoda jest wygodniejsza.

a. 2x+3y=0,5
klamerka
3x+y=-1

b. 2x+y=14
klamerka
8x+1/2y = 35

c. 3x+4y=2
klamerka
5x+7y=1

prosze o napisanie pelnych opisow, dzialan, pkt za rozwiazanie 28.

2

Odpowiedzi

2009-12-14T18:19:09+01:00
A. 2x+3y=0,5
klamerka
3x+y=-1

2x+3y=0,5
klamerka
y=-1-3x

2x+3(-1-3x)=0,5
klamerka
y=-1-3x

2x-3-3x=0,5
klamerka
y=-1-3x

2x-3x=0,5-3
klamerka
y=-1-3x

-x=-2,5/-1
klamerka
y=-1-3x

x=2,5
klamerka
y=-1*7,5

x=2,5
y=7,5



b. 2x+y=14/*4
klamerka
8x+1/2y = 35

8x+8y=56
klamerka
8x+1/2=35

7/2y=21/72
y=6

2x+6=14
2x=14-6
2x=8/2
x=4


c. 3x+4y=2/*5
klamerka
5x+7y=1/*3

15x+20y=10
klamerka
15x+21y=3

y=7
3x+4y=2
3x=2-28
3x=25/3
x=8,3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T18:32:47+01:00
A). Met. podstawiania: łatwiejsze
2x+3y=0,5
klamerka
3x+y=-1

2x+3y=0,5
klamerka
y=-1-3x

2x+3(-1-3x)=0,5
klamerka
y=-1-3x

-7x=3,5 /:(-7)
klamerka
y=-1-3x

x=-0,5
klamerka
y=-1-3*(-0,5)

x=-0,5
klamerka
y=0,5.

Met. przeciwnych współczynników
2x+3y=0,5
klamerka
3x+y=-1 /*(-3)

2x+3y=0,5
klamerka
-9x-3y=3
_________
-7x=3,5 /:(-7)
x=-0,5

x=-0,5
klamerka
3(-0,5)+y=-1

x=-0,5
klamerka
y=0,5


b). Met. podstawiania:
2x+y=14
klamerka
8x+1/2y=35

y=14-2x
klamerka
8x+1/2(14-2x)=35

y=14-2x
klamerka
7x=28 /:7

y=14-2x
klamerka
x=4

y=14-2*4
klamerka
x=4

y=6
klamerka
x=4

Met. przeciwnych współczynników: łatwiejsze
2x+y=14 /*(-4)
klamerka
8x+1/2y=35

-8x-4y=-56
klamerka
8x+1/2y=35
__________
-3,5y=-21 /:(-3,5)
y=6

y=6
klamerka
2x+6=14

y=6
klamerka
2x=8 /:2

y=6
klamerka
x=4

c).
Met. przeciwnych współczynników: łatwiejsze
3x+4y=2 /*(-5)
klamerka
5x+7y=1 /*3

-15x-20y=-10
klamerka
15x+21y=3
___________
y=-7

y=-7
klamerka
3x+4*(-7)=2

y=-7
klamerka
3x=30 /:3

y=-7
klamerka
x=10