1)Dziewczyna o masie 40 kg stojąc na wrotkach,pchnęła stojący przed nią 10 kg wózek na zakupy
w supermarkecie. Wózek uzyskał szybkość 3m/s.Oblicz szybkość uzyskana prze dziewczynę.Opory ruchu
pomiń.

2)Wózek z zadania 1. pchnęła inna dziewczyna na wrotkach i nadała mu prędkość o wartości
3,5 m/s.Sama uzyskała szybkość 1 m/s.Oblicz masę tej dziewczyny.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T18:21:38+01:00
Zasada zachowania pędu.

1.
m₁ = 40kg
m₂ = 10kg
v₂ = 3 m/s
v₁ = ?

p początkowy = p końcowy
m₁v₁ = m₂v₂
v₁ = m₂v₂/m₁
v₁ = 10kg × 3m/s / 40kg = 0,75 m/s

v₁ = 0,75 m/s

2.
m₁ = ?
m₂ = 10kg
v₂ = 3,5 m/s
v₁ = 1 m/s

p początkowy = p końcowy
m₁v₁ = m₂v₂
m₁ = m₂v₂/v₁
m₁ = 10kg × 3,5m/s / 1m/s = 35kg

m₁ = 35kg
2 5 2
2009-12-14T18:25:05+01:00
Zadanie 1
Dane
m1= 40 kg
m2 = 10 kg
V2 = 3 m/ s
Szukane
V 1 = ?
Wzór :
V1 = m2* V2 / m1
Rozwiazanie ;
V1 = 10 * 3 / 40
V1 = 0,75 m/s

Zadanie 2
Dane ;
m1 = 10 kg
V1 = 3,5 m/s
V2 = 1 m/s
Szukane ;
m 2= ?
Wzór
m2= m1*V1 / V2
Rozwiązanie :
m2 = 10 * 3,5 /1
m2 = 35 kg
1 5 1