Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T18:17:03+01:00
Romulus i Remus byli bliźniakami. Kiedy mieli zaledwie kilka miesięcy matka wrzuciła ich w wiklinowym koszyku do rzeki. Po niedługim czasie koszyk wyleciał na brzeg. Bliźniaków znalazła wilczyca, która akurat wybierała się na łowy (wcześniej musiała się napoić).Było to ok. 753r p.n.e.. Wilczyca przez kilka lat samotnie karmiła Romulusa i Remusa, gdy pewnego dnia doszło do bratobójczej walki, w której Romulus zwycięża, zabijając Remusa. Następnie Romulus utworzył wioskę, co później było miastem Rzym,od imienia chłopca: Romulus - Roma (z łaciny Rzym).
6 3 6
2009-12-14T18:24:51+01:00
Romulus i remus byli synami kapłanki Westy miała ona zachować dziewictwo ale urodziła dwóch synów Boga wojny Marsa. Amuliusz rozkazał wrzucić chłopców do Tybru<rzeka>.Wiklinowy koszyk, w którym zostali umieszczeni , rzeka wyrzuciła u stóp Palatynu. Dzieci znalazła i wykarmiła wilczyca . Później zajął się nimi pasterz. Gdy chłopcy dorośli , przywrócili dziadka na tron Alba Longa , a sami postanowili założyć miasto na miejscu ,gdzie się wychowali . Między braćmi doszło do sporu i walki , w czasie której Remus zginął.
7 4 7