1. W sklepie ze słodyczami można kupić dwa rodzaje cukierków : ,,Pawełki" po 10 zł 50 gr za kilogram oraz ,,Marcinki "- 1,2 razy droższe od Pawełków . Ile reszty zostanie z banknotu o nominale 20 zł po zakupieniu 30 dag ,,Pawełków" i 0,6 kg ,,Marcinków". Zapisz obliczenia.



Daje najlepszą . Proszę o szybką odpowiedź!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T18:10:52+01:00
Cena marcinków - 1,2 *10,5=12,6 (zl)

cena 30 dag pawełków- 0,3 * 10,5=3,15 (zl)
30 dag=0,3 kg
cena 0,6 kg marcinków- 0,6 * 12,6=7,56 (zl)
w sumie za zakupy:
3,15 + 7,56=10,71
czyli z 20 zl zostanie:
20 - 10,71=9,29 (zl)
Zostanie 9,29 zl reszty .
2009-12-14T18:14:00+01:00
Pawełki-10,5zł
Marcinki-1,2*10,5=12,6
Pawełki przy zakupie-0,3kg*10,5=3,15zł
Marcinki przy zakupie-0,6kg*12,6=7,56zł
20-(3,15+7,56)=20-10,71=9,29