Mam proźbę

czy ktoś mógłuby mi wytłumaczyć jak wyliczyć r koła gdy jest podany obwód koła np.6πcm lub gdy są podane same liczby np. 12cm

i jeszcze jak policzyć r koła gdy jest podane jego pole np.6πcm lub gdy są podane same liczby np. 12cm

prosze o dokładne wytłumaczenie mi tego i prosze o to aby było napisane wszystko pokolei jak to się robi

prosze aby było chociaż wytłumaczone jak to się robi a jak ktoś nie zrobi zadań to nic

i czy ktoś mógłuby zronić mi takie zadania
1.koło ma obwód 6π cm . oblicz ile centymetrów ma wysokość trójkąta foremnego wpisanego w te koło
2.koło ma pole 6,25π cm . oblicz pole czworokąta foremnego wpisanego w te koło

jak ktoś w tych zadaniach nie napisze dokładnych obliczeń pokolei jak to się robi to spam( to dotyczy zad 1 i 2 )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T18:22:38+01:00
Czy ktoś mógłuby mi wytłumaczyć jak wyliczyć r koła gdy jest podany obwód koła
np.6πcm lub gdy są podane same liczby np. 12cm

Ob = 2 * π * r
to jest wzór na obwód koła, więc jesli masz go podanego to po prostu podstawiasz
6π = 2πr /: 2π (Dzielimy przez 2π)
3 = r - promień koła

12 = 2πr /:2
6 = πr /:π
6/π = r

i jeszcze jak policzyć r koła gdy jest podane jego pole np.6πcm lub gdy są podane same liczby np. 12cm

P = π * r²
Również podstawiamy do wzory pole
6π = π r² / :π (dzielimy przez π)
6 = r²
r = √6

12 = π * r² /:π (dzielimy przez π)
12/π = r²
r = pierwiastek z 12/π
2009-12-14T18:29:17+01:00
Zad.1
ob=2πr - obwód koła
6 - obwód koła zatem mamy równanie
2πr=6π/:π
2r=6/:2
r=3

r=2/3h, gdzie h wysokośc w trójkącie równobocznym
zatem h=3r/2
h=3*3/2
h=4,5
zad.2
πr²=6,25π/:π
r²=6,25
r=2,5

zatem średnica =5cm i jest przekątną czworokąta foremnego wpisanego w koło
p =0,5*5cm*5cm=12,5 cm² tyle wynosi pole czworokąta


tłumaczenie:
niech obwód koła wynosi 6cm, oblicz promień

ob koła=2πr
czyli 2πr=6 dzielimy obie strony równania przez 2π i mamy r=6/2π skracamy przez 2 i mamy r=3/π