Zad 1) proszę też o obliczenia

kanada 9/400(ułamki)
australia 3/160
W którym kraju więcej osób mówi po angielsku? Ile razy więcej?



zad 2)
Darek oszacował liczbę słów w powieści potop h. sienkiewicza. Przeanalizował kilka stron tekstu i przyjął ze na stronie w każdej z 41 linijek znajduje się 9 wyrazów. Trzy tomy powieści mają razem 1194 strony. Z ilu słów składa się potop według szacunków Darka ?


2

Odpowiedzi

2009-09-09T15:08:47+02:00
9/400 = 36/1600
3/160 = 30/1600

36/30 = 1,2
W Kanadzie więcej osób mówi po Angielsku o 1,2 raza.

Zad.2
41 x 9 x 1194 = 369 x 1194 = 440586
Odp. Składa się z 440586 słów.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-09T15:13:02+02:00
Zad.1 )
kanada
18
-------- (zmieniamy dół aby w obu ułamkach był taki sam )
800 (400*2=800 9*2=18)

australia
15
---------- (160*5=800 3*5=15)
800

więcej osób mówi po angielsku w kanadzie. 1,2 razy więcej .

zad.2.)

w 1 linijce jest 9 wyrazów.
41*9=369 - tyle wyrazów na jednej stronie
369*1194=440586- tyle wyrazów jest w 3 tomach potopu według obliczeń darka.

Pozdrawia ^^