1.W ciele meduzy 19/20 masy stanowi woda. Ile gramów ważą substancje inne niż woda w ciele meduzy o wadze 18 dekagramów?Zapisz obliczenia.

2. Jeśli do naczynia o pionowych ścianach wpadło w czasie deszczu tyle wody, że utworzyła ona na dnie warstwę o głębokości 2mm, to mówimy,że spadły 2mm wody. Do prostopadłościennego rowu o wymiarach dna 4m*8m spadło 8mm deszczu. Ile wiader o pojemności 10 litrów potrzeba, aby zmieścić taką ilość wody? Zapisz obliczenia.

Daje najlepszą!!! Proszę o szybkie rozwiązanie!!!!

2

Odpowiedzi

2009-12-14T18:36:55+01:00
95/100*18=17,1
18-17,1=0,9

odp: Substancje inne niż woda ważą 0,9 dekagrama

8mm=0,08dm
4m=40dm
8m=80dm

0,08*40*80=256dm^3
1dm^3=1l
256dm^3=256l
odp: Potrzeba 26 wiader
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-14T18:44:53+01:00
1. 19/20*18=171/10=17,1 dag
18-17.1=0.9 dag
odp. W ciele meduzy znajduje się 0.9 dag innych substancji.
2. 4m=40 dm
8m=80dm
8mm=0,08 dm
V=40*80*0,08=256 dm3=256 l
256:10=25,6 - tyle wiader trzeba 10 litrowych

Na pewno bedzie dobrze bo nam pani te zadanie tłumaczyła.
1 5 1