1.Tomek zbiera znaczki pocztowe, w swoim Klaserze ma ⅔ znaczków polskich, 5 znaczków europejskich, a pozostałe 28 znaczków po za europejskich, Ile znaczków ma Tomek?

2.Na bardzo nudnym wykładzie połowa studentów drzemie, trzech rozwiązuje krzyżówki wśród pozostałych 6 słuchaczy 5 osób czyta książkę i tylko jedna studentka pilnie notuje. Ilu studentów jest obecnych na tym wykładzie?

3.Hurtownik kupił 2t bananów, ⅘ bananów sprzedał z zyskiem 12%, a resztę sprzedał z zyskiem 5%. Na całej transakcji zarobił 427zł. Ile zapłacił za wszystkie banany?

2

Odpowiedzi

2009-12-14T18:41:12+01:00
1. 2/3 znaczki polskie
1/3 znaczki zagraniczne 5+28=33

1/3 znaczkow- 33
2/3 znaczkow - 2*33=66

razem 99

2. polowa sluchaczy drzemie-
droga polowa :3+6=9

razem : 9+9=18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T18:54:47+01:00
1)
2/3x+5+28=x

5+28=x-2/3x

33=1/3x /razy3

x=99 znaczków

2)
x=(6+3)razy2

x=18 studentów

3)
4/5xrazy0,12+1/5xrazy0,05=427 /:0,12 /0,05
4/5x+1/5x=427:0,12:0,05

x=42700/12razy20

x=854000/12 (cena za wszystkie banany)