Najwyższymi roślinami na kuli ziemskiej są drzewa mamutowe . Są to drzewa iglaste wywodzące się z gór południowej kalifornii . Największe mają około 150 m wysokości , ich pień ma w obwodzie ponad 30 m , a kora ma 50 cm grubości . Jaka średnicę ma największy pień drzewa mamutowego po zdjęciu kory ?

2

Odpowiedzi

2009-12-14T18:37:54+01:00
Ob=30m
ob=2* pi* r
30=2 *3,14*r
r=30/6,28=4,77
4,77-0,5 na kirę =4,27m
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T18:42:40+01:00
O=2Π*r
30=2Π*r
r=15/Π (/ ułamek)
Π=3,1415926535897932384626433832795 w przypliżeniu 3,14
15m=1500cm
r=1500/3,14= w przybliżeniu 478
2*(478-50)= w przybliżeniu 856
ODP 856 cm = 8,56 m
objaśnienie: 2*(478-50) odejmuję korę 50 cm mnożę przez 2, ponieważ mam promień, a średnica jest 2 razy dłuższa niż promień
1 5 1