1) Jak można obliczyć: jakim procentem liczby 100 jest liczba 50, oprócz proporcji? Podałam prosty przykład, więc nie proszę o same odpowiedzi, tylko ROZWIĄZANIA.

2) Jak wykazać, że 2 liczby całkowite (np. 2 i 4) są parzyste?

Z góry dziękuję!!!

3

Odpowiedzi

2009-12-14T18:39:02+01:00
1. 50/100*100%=1/2*100%=50%

2. są parzyste wtedy kiedy są podzielne przez 2.

Mam nadzieję, że pomogłam :)

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T18:39:16+01:00
1. trzeba liczbę 50 podzielić na liczbę 100 i wynik pomnożyć przez 100%
50/100*100%=0,5*100%=50%

2. 2n liczba całkowita parzysta i 2n+2 kolejna liczba całkowita parzysta
2n+2n+2=4n+2=2(2n+1) wyszła liczba podzielna przez 2 czyli liczba parzysta
2009-12-14T18:40:31+01:00
1.
100 = 100%
50 = ?
50:100 = ½

1/2 - 50%

50 to 50 % liczby 100

2. liczba jest parzysta jeśli dzieli się przez dwa dając w wyniku liczbę całkowitą.

2:2 = 1 jeden jest liczbą całkowitą
4:2= 2 dwa jest liczbą całkowitą
6 : 2 = 3 trzy jest liczbą całkowitą