Odpowiedzi

2009-12-14T18:43:10+01:00
Główną przyczyną wojny trojańskiej było porwanie, przez Parysa pięknej mężatki Heleny ze Sparty.

Określenie "koń trojański" jest synonimem podstępnego, przynoszącego zgubę podarunku (niebezpieczeństwo), w tym znaczeniu jest też używane w informatyce.
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T18:52:21+01:00
Jedną z przyczyn wojny trojanskiej była Helena, córka Agamemnona.Helena została porwana przez Trojańskiego księcia Parysa, który był synem Priama(króla Sparty) i Hekabe(królowa Sparty.Agamemnon skorzystał z okazji i zniszczył Troję.
W dużej mierze była to także zsługa Achillesa który także wział udział w wojnie.

Koń Trojanski- oznacza to podstęp lub fortel,ukryte niebezpieczeństwo
8 3 8