Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T18:41:40+01:00
Niemcy uznano winnymi wybuchu wojny. Nałożono na nie również odpowiedzialność za zbrodnie, które podczas niej się dokonały. Zniesiono w Niemczech obowiązek służby wojskowej. Armia Niemiec (tzw. Reichswehra) mogła odtąd liczyć 100 (niektóre źródła podają 115) tysięcy żołnierzy. Mieli to być tylko i wyłącznie ochotnicy. Zakazano im posiadać broni pancernej, ciężkiej artylerii, lotnictwo oraz liniowych okrętów wojennych i łodzi podwodnych. Ograniczono tonaż floty (stąd powstawały później tak zwane "pancerniki kieszonkowe"). Na Niemcy nałożono także wysoką kontrybucję: przyjmuje się, że ostateczną kwotą były 132 miliardy marek w złocie wypłacane przez czterdzieści dwa lata. Głównie odszkodowania miały się dostać krajom najbardziej zrujnowanym: Belgii, Francji. Zakazano także łączenia Austrii z Niemcami. Niemcy zostały pozbawione też wszystkich swoich kolonii (zostały one jako mandaty przekazane Lidze Narodów).
2009-12-14T18:41:42+01:00
Ponieważ ograniczało to im dostęp surowców i rozmazanie militariów
2009-12-14T18:44:40+01:00
Niezgadał się znim ponieważ był dla niego niekorzystny.
Nie chciał się z nim zgodzić bo za dużo narud niemiecki musiałby stracić
Traktat wersalski rozgromiły armie i flote wojenną niemiec . Przez niego niemcy były słabe nie zdolne do walki musiały płacić duże odszodowania.