Odpowiedzi

2009-12-14T18:44:55+01:00
Tlenek rtęci(I) czy tlenek rtęci(II)? Zasadnicza różnica :)

1)
Tlenek rtęci(I)
2Hg2O ----> 4Hg + O2

substraty: Hg2O
produkty: Hg, O2
związki chemiczne: Hg2O
pierwiastki: Hg, O

2) Tlenek rtęci(II)
2HgO ---> 2Hg + O2

substraty: HgO
produkty: Hg, O2
związki chemiczne: HgO
pierwiastki: Hg, O

6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T18:50:21+01:00
Zależy jaki tlenek rtęci
tlenek rtęci (I)
2 Hg2O -> 4 Hg + O2
Hg - pierwiastek
Hg2O i O2 - z. chemiczne
Hg2O - substrat
O2 i Hg - produkty

lub tlenek rtęci (II)
2 HgO -> 2 Hg + O2

oznaczenie jak wyżej
30 4 30
  • Użytkownik Zadane
2009-12-14T19:02:35+01:00
Tlenek rtęci (II)
2 HgO -> 2 Hg + O2
Hg - pierwiastek
Hg2O i O2 - zwiazek. chemiczne
Hg2O - substrat
O2 i Hg - produkty
4 4 4