Wymienione pojęcia dopasuj do mechanizmów zapewniających odporność nieswoista
substancje zawarte w ślinie ,kaszel ,łój,kichanie,skóra,kwas solny,biegunka,krwinki białe, śluz,łzy,wymioty,błony śluzowe.
mechanizmy obronne
a) mechaniczne
b)chemiczne
c)reakcje obronne
d)wyspecjalizowane komórki
Szybko rozwiążcie Pliss;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T19:23:14+01:00
A) mechaniczne- skóra, błony śluzowe, łój
b)chemiczne-substancje zawarte w ślinie, kwas solny, śluz
c)reakcje obronne-kaszel, kichanie, biegunka, łzy, wymioty
d)wyspecjalizowane komórki-krwinki białe
111 3 111
2009-12-15T00:52:27+01:00
A)
mechaniczne:
błony śluzowe, łój, skóra
b)
chemiczne:
kwas solny, substancje zawarte w ślinie, śluz
c)
reakcje obronne:
biegunka, kaszel, kichanie, łzy, wymioty
d)
wyspecjalizowane komórki:
krwinki białe
105 4 105