Liczba piłeczek w pudle jest większa od 65 ale mniejsza od 105 jeśli z pudła wybieramy za każdym razem po 10 piłeczek to w pudle pozostaje nam 5 piłeczek a jeśli wybieramy po 7 to w pudle pozostaną 4 piłeczki.Oblicz ile piłeczek jest w pudle

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-09T15:39:23+02:00
65 < x < 105
10x + 5 = z
7y + 4 = z
10x = 7y -1
Zgadywanka. Widzimy, że po lewej stronie równania jest liczba dwucyfrowa, w której cyfra jedności to 0. Po prawej stronie jest liczba, która po odjęciu 1 ma cyfrę jedności równą 0. Czyli: Szukamy takiej liczby podzielnej przez 7, aby jej rząd jedności miał cyfrę 1.
70,77,84,91,98
Odrazu w oczy rzuca się 91
Czyli 10x = 90
x=9
z= 10x+5 = 95 piłeczek
2009-09-09T15:44:54+02:00
Liczba piłeczek w pudle jest większa od 65 ale mniejsza od 105 jeśli z pudła wybieramy za każdym razem po 10 piłeczek to w pudle pozostaje nam 5 piłeczek a jeśli wybieramy po 7 to w pudle pozostaną 4 piłeczki.Oblicz ile piłeczek jest w pudle
czyli mozemy miec 75 lub 85 lub 95, ale teraz wybieramy po 7 to zostaje nam tltyko mozliwos c95 bo wtesy zostana 4 pielczki
opowiedz to 95