Odpowiedzi

2009-12-14T18:49:25+01:00
Odejmujemy wagę donicy z połową ziemi od pustej donicy 948 -676 = 272 dag to waga ziemi mnożymy ją razu dwa 272 X 2 = 544 Waga całej ziemi dodajemy ją do wagi pustej donicy 544 + 676 = 1220 dag waga donicy z ziemią .
8 4 8
2009-12-14T18:50:08+01:00
948-676=272dag <---- waga połowy wsypanej ziemi
948+272=1220dag <--- tyle wskaże waga po wsypaniu reszty ziemi
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T18:52:07+01:00
Dane:
masa doniczki=676dag
masa doniczki z połową ziemi z worka=948dag
Szukane:
masa doniczki z całą ziemią z worka=?
Rozw.:
masa połowy ziemi = 948dag-676dag=272dag
masa całej ziemi = 272*2=544dag
masa doniczki z całą ziemią = 676dag+544dag=1220dag
Odp.: Gdy dosypiemy resztę ziemi donica będzie ważyć 1220dag.