Odpowiedzi

2009-12-14T19:00:33+01:00
P=?
a=?
b=12
d=20

przekątna dzieli prostokąt na 2 trójkąty prostokątne, więc a można obliczyć z twierdzenia pitagorasa

a²=20²-12²=400-144=256
bierzesz pierwiastek z 256 i a wychodzi 16

P=a*b=16*12=192

odp: pole wynosi 192
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T19:00:42+01:00
C- przekątna 20
a- jeden bok 12
b- drugi bok

a²+b²=c²
12²+b²=20²
144+b²=400
b²=256
b=16
P=ab
P=12*16
P=192