1.Częstotliwość (f) drgań wynosi 15 (Hz). Jaki jest okres drgań?
(f=15(HZ))

2.Huśtające się dziecko wykonuje 10 pełnych wahnięć w ciągu 25 s.
Jaki jest jego okres i częstotliwość drgań?



Proszę o pomoc.Jak ktoś może to niech napisze jeszcze jak mogę szybko nauczyć się obliczać i uczyć fizy.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-09T15:58:33+02:00
Ad.1 T - Okres
T = 1/15Hz = 0,066 s

Ad.2
1 pełne wachnięcie: T= 25s/10 = 2,5s - Okres
f = 1/2,5 s = 0,4Hz - częstotliwość

Ps. Fizy jest się cieżko szybko nauczyć... Trzeba ją przedewszystkim zrozumieć :)
2009-09-09T16:06:56+02:00
Ad.1 T - Okres
T = 1/15Hz = 0,066 s

Ad.2
1 pełne wahnięcie: T= 25s/10 = 2,5s - Okres
f = 1/2,5 s = 0,4Hz - częstotliwość

Pozdrawiam;)
  • Użytkownik Zadane
2009-09-09T16:23:12+02:00
1) T=1/f okres jest odwrotnością częstotliwości i odwrotnie
f=15Hz => T=1/15s

2) n-liczba wachnięc
t-czas

{n=10
{t=25s => T(okres)=2,5s. bo okres to czas 1 pełnego wachnięcia

f=1/2,5=2/5Hz