Witam jestem dość kiedpski z matmy;/ i prosiłbym zeby ktoś mi pomogł oblicz kilka przykładów:
a)
9-6:(-2)+2
b)
12:(*3)+(*2)*5
c)
(-10)+4:(-2)
d)
[(2+4):(3-1)-2]*(3*5)
e)[(-3)+4*(6-3)]+(-3)*(6-4)


z góry wielkie dzienki:) i podzienkowania kto mi pomoże uratuje mi życie:)

2

Odpowiedzi

2009-09-09T16:01:33+02:00
A)
9-6:(-2)+2=9-(-3)=9+3=12
b)
12:(*3)+(*2)*5=4+10=14
c)
(-10)+4:(-2)=(-10)+(-2)=-12
d)
[(2+4):(3-1)-2]*(3*5)=(6:2-2)*15=1*15=15
e)
[(-3)+4*(6-3)]+(-3)*(6-4)=[(-3)+12]+(-6)=9+(-6)=3

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-09T18:00:25+02:00
A)9-6:(-2)+2=9-(-3)=9+3=12
b)12:(*3)+(*2)*5=4+10=14
c)(-10)+4:(-2)=(-10)+(-2)=-12
d)[(2+4):(3-1)-2]*(3*5)=(6:2-2)*15=1*15=15
e)[(-3)+4*(6-3)]+(-3)*(6-4)=[(-3)+12]+(-6)=9+(-6)=3