Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T19:13:30+01:00
Ustalic wzór rzeczywisty tlenku chloru o masie cząsteczkowej167u,wiedząc, że zawiera on 42,5% chloru.

Masa chloru:
100% ---167u
42,5%----x
x=42,5%*167u/100%≈ 71u - masa "całego chloru"

71u/35,5u=2 - tyle at. chloru jest w tym tlenku

Tlen
167u-71u=96u - taką masę ma "cały tlen".
ile jest atomów?:
96u:16u=6

Wzór:
Cl₂O₆

2009-12-14T19:21:38+01:00
ClO

167u - 100 %
xu - 42,5%

x =167u x 42,5 % / 100 %
x= 7097,5 / 100
x = 70,975 ~ 71u <- chlor

71u : 35,5 u = 2

167u - 71u = 96u <- tlen

96u : 16u = 6

Cl2O6