Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T19:10:27+01:00
Znaczenia grzybów:
- drożdże-do wypieku pieczywa, ciast
- produkcja wina i piwa
- dodatek do pasz dla zwierząt gospodarczych
- pędzlaki- produkcja antybiotyku-penicyliny
- przemysł spożywczy- konsumujemy(pieczarka)
- owocniki są pokarmem dla zwierząt
- ułatwiają pobieranie wody i soli mineralnych
2009-12-14T19:17:26+01:00
Grzyby mogą rozwijać się jedynie w pobliżu martwej materii organicznej, która jest ich pożywieniem. Rozkładają one szczątki organiczne, takie jak opadłe liście, martwe rośliny i zwierzęta, drewno oraz ściółkę, zapobiegając ich nagromadzeniu się . Przetwarzają związki złożone na proste substancje nieorganiczne, które są więc saprobiontami. Swoją działalnością wspaniale użyźniają glebę.
Grzyby są znanym i cenionym pokarmem. Ich owocniki stanowią pożywienie dla zwierząt leśnych oraz człowieka. Podczas zbierania grzybów należy pamiętać, że niektóre gatunki wytwarzają substancje trujące.