Odpowiedzi

2009-12-14T19:19:02+01:00
Odpowiedź A
sprawdzenie :
6*5 = 30
wiek syna * 5 = wiek ojca
6+12=30-12
wiek syna za 12 lat jest równy wiekowi ojca 12 lat wcześniej
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T19:20:57+01:00
Witam!
Spójrz:
Syn jest pięć razy młodszy od ojca. Za dwanaście lat syn będzie miał tyle lat, ile jego ojciec dwanaście lat temu.
Ile lat ma syn, a ile ojciec?

x-wiek syna
y-wiek ojca

syn jest 5x młodszy:
5x=y - wtedy wiek byłby równy
5x=30
x=30/5
x=6lat - wiek syna

teraz:
6+12lat = 18lat wiek syna

5x=y
5x6=y
y=30 - wiek ojca
30-12= 18lat czyli obojga mają po 18lat.
Czyli:
wiek syna - 6lat
wiek ojca - 30lat

Odp: a)
Pzdr. daj najkę :))
10 3 10