Odpowiedzi

2009-12-14T19:28:24+01:00
Odp. Rolnik, bo na przejechanie drogi potrzebuje 1⅓ godz, a rowerzysta 1⅗

wyjaśnienie:
Rolnik w ciągu godziny przejedzie 12 kilometrów. Zostają mu jeszcze 4 kilometry, które zgodnie z prędkością powinien przejechać w ⅓ godz.
Rowerzysta w ciągu godziny przejedzie 15 kilometrów więc zostaje mu 9/15 drogi - po skróceniu wychodzi ⅗
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T19:29:37+01:00
Jeśli 16km i 24km to odległości to:

t=s/v

rolnik:
t=16/12=1,3333...h=80minut
rowerzysta:
t=24/15=1,6h=94minuty
2009-12-14T19:33:26+01:00
Czas rolnika:
s=V*t
t=s/V

t=16/12=1h20min

Czas rowerzysty:

Czas rolnika:
s=V*t
t=s/V

t=24/15=1h36min


Odp:Do celu szybciej dojedzie rolnik.