Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T19:24:46+01:00
Α=?
β=α-20⁰
α=360⁰/4=90⁰
90⁰*2=180⁰
180⁰-20⁰=160⁰
160⁰/2=80⁰
β=80⁰+20⁰=100⁰
Odp.:Kąty rozwarte mają po 100⁰, a ostre po 80⁰.
1 1 1
2009-12-14T19:24:55+01:00
X= kąt rozwarty
x-20= kąt ostry

2x+2*(x-20)=360
2x+2x-40=360
4x-40=360 |+40
4x=400 |:4
x=100

Odp. Kąt ostry ma miarę 80 stopni a rozwarty 100 stopni.
2009-12-14T19:27:48+01:00
Trapez równoramienny posiada dwa rowne katy ostre i dwa katy rowne rozwarte
nazwijmy ze kat rozwarty to α
kat ostry to α-20stopni
stad mamy ze suma wszystkich katow wynosi 360stopni
α+α+α-20stopni+α-20stopni=360stopni
4*α=360stopni+40stopni
4*α=400 stopni
α=100 stopni

wiec kat rozwarty ma miare 100 stopni
a ostry 80 stopni