Na podstawie książki pt. Pieśń o Rolandzie odpowiedz na pytania:
1)Na czele jakich wojsk stał król Karol?
2)Co było celem walk w Hiszpanii?
3)W jakich okolicznościach zginął Roland?
4)Jaki był ostateczny wynik walki z Saracenami?
proszę o jak najszybsze rozwiązanie dam naj:)
potrzebne mi jest za góra godzinkę:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T19:40:29+01:00
1) Król Karol stał na czele wojsk Francuskich.
2) Celem walk w Hiszpanii było pokonanie pogan.
3) Roland czuje, że zbliża się jego koniec, udaje się na wzgórze(na wzór biblijnej Golgoty), jego twarz jest skierowana w kierunku Hiszpanii, gdyż chce pokazać, iż nie boi się wroga. Znajduje się przy nim Durendal-miecz, którym wojował. Mówi o najwyższych wartościach: miłości do ojczyzny, wierze, wierności. Zstępują do niego aniołowie. Po śmierci niosą jego duszę do nieba.
4) Król Karol toczy walkę po śmierci głównego bohatera, aby ostatecznie pomścić śmierć swoich towarzyszy, pokonując pogan.
2 4 2
2009-12-14T20:44:32+01:00
1.Na czele wojsk Francuskich.
2.Narzucenie chrześcijaństwa.
3.Oddał ducha w górach leżąc w stronę Hiszpanii
4.Karol Wielki zwyciężył.
2 4 2