Odpowiedzi

2009-12-14T19:29:22+01:00
Kochane dzieci z bullerbyn pisze do was o naszych zwyczajach wigilijnych.
U nas na stołach jest 12 potraw i zawsze sie zostawia jedo miejsce wolne dla bezdomnego .Pod obrusm daje sie siano a pod talerze pieniązek dzielimy sie oplatkiem oraz spiewamy kolendy:P

Może być ??
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T19:40:26+01:00
Warszawa,01.12.2009

Drogie Dzieci z Bullerbyn!
Piszę do Was, ponieważ chciałabym opowiedzieć Wam o naszych polskich obyczajach wigilijnych.
Gdy nadchodzą Święta Bożego Narodzenia cała rodzina szykuje smakołyki.Stół jest pokryty białym obrusem , a pod obrusem znajduje się sianko. Zawsze musi byc o 1 talerz więcej dla przypadkowego gościa. Na początku dzielimy się opłatkiem i składamy sobie szczere życzenia.Następnie zasiadamy do stołu i czekamy aż pojawi się pierwsza gwiazdka na niebie i wtedy można jeść.Na stole musi znajdować się 12 potraw. Najczęściej jest to:kutia,barszcz z uszkami,pierogi z kapustą i grzybami, sałatka jarzynowa,bigos,jajka w majonezie,ryby,galaretka,chleb,zupa rybna,pierogi ruskie,łamańce z makiem.
Gdy zjemy potrawy przychodzi czas na rozdawanie prezentów, które wcześniej były zapisane na kartce do Świętego Mikołaja.
Cieszymy się prezentami i powoli zbieramy się do domu.
Z poważaniem
Dominika
1 5 1