Odpowiedzi

2009-12-14T19:36:52+01:00
Niedorozwinięte;)
Idę do sklepu

Dorozwinięte:)
Idę do sklepu po bułki do szkoły
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T19:38:57+01:00
Zdanie rozwinięte; np. Ania dziś rano poszła do slkepu po ser na śniadanie.
zdanie nierozwinięte: Ania szła do sklepu.

w zdaniu rozwiniętym jest więcej informacji
7 4 7
2009-12-14T19:49:46+01:00
Zdanie nierozwiniete to zdanie w którym znajduje sie 1 podmiot, 1 orzeczenie, a zdanie nierozwinete to zdanie w którym jest podmiot 2 lub wiecej orzeczen i inne elemęty składowe takie jak przydawka, okolicznik i dopełnienie

Np.Zdanie nierozwinięte: Michał jeździ samochodem.
Zdanie rozwiniete: Moja mama piecze ciasto i słucha głośno muzyki.

Przydawka odpowiada na pytania: jaki? jaka? jakie? który? która? które? czyj? czyja? czyje? ile? czego? z czego?-jest to część zdania określająca rzeczownik
Okolicznik odpowiada na pytania miejsca, czasu, przyczyny, celu, warunku, sposobu, przyzwolenia.-jest funkcją określającą czasownik
Dopełnienie odpowiada na pytania przypadków zależnych czyli wszystkich z wyjątkiem mianownika i wołacza: kogo? czego? komu? czemu? kogo? co? z kim? z czym? o kim? o czym?-jest okresleniem rzeczownika
11 4 11
totalna bzdura:2 orzeczenia to zdanie złożone