Oblicz jakim procentem liczby 215 jest podaana liczba: a 86 b 129 c 270,9
B Telewizor kosztował 2400zł i jego ocenę podwyższono o 120zł O ile porcent podwyższono cenę tego telewizora?
C Cenę płyty obiżono z 32 zł na 27,20zł O ile procent obiżono cenę płyty?
D W stopie jest 45 g czytego srebra i 15 g innych metali . Ile procent zawiera ten stop?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T19:40:33+01:00
Oblicz jakim procentem liczby 215 jest podaana liczba:
a 86
x=86*100/215=40%
b 129
x=129*100/215=60%
c 270,9
x=270,9*100/215=126%
B Telewizor kosztował 2400zł i jego ocenę podwyższono o 120zł O ile porcent podwyższono cenę tego telewizora?
x=120*100/2400=5%
C Cenę płyty obiżono z 32 zł na 27,20zł O ile procent obiżono cenę płyty?
x=27,2*100/32=85%
100-85=15%
D W stopie jest 45 g czytego srebra i 15 g innych metali . Ile procent zawiera ten stop?
x=45*100/60=75%
1 5 1
2009-12-14T19:48:38+01:00
A

215 ------- 100%
86 ---------- x

86x100%/215=40%

b
215---------100%
129---------x

129x100%/215=60%


c

215----------100%
270,9---------x

270,9x100%/215=126%



2400+120=2520

2400----------100%
2520-----------x

2520x100%/2400=105%

105%-100%=5%


32---------100%
27,20--------x

27,20x100%/32=85%
100%-85%=15%

nie rozumiem do konca zadania czwartego bo stop ma 100% ten, oblicze ile procent tego stopu jest czystego srebra

45+15=60

60---------100%
45--------x

45x100%/60=75%