Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T19:41:26+01:00
Pierwszym królem elekcyjnym był Henryk Walezy, pochodzący z Francji. Był nim dlatego, że ogół szlachty go wybrało.
Przyczyny Unii Lubelskiej: były wspólne i odrębne elementy państwa, np.
WSPÓLNE:
-sejm
-wybieranie władcy
-pieniądze
-polityka zagraniczna
ODRĘBNE:
-urzędy
-wojsko
-skarb i normy prawne
-sądownictwo
4 5 4
2009-12-14T19:43:01+01:00
Unia Lubelska była w 1569r. między Polską a Księstwem Litewskim.
Szlachta polska liczyła na dodatkowe ziemie, a szlachta litwińska chciała mieć takie same prawa jak szlachta polska.

Pierwszym któlem elekcyjnym był francuz Henryk Walezy 1573. Jego kandydature wysuneła Francja.
Po roku panowania uciekł on spowrotem do francji by tam objąc władze. Tron po nim objął Stefan Batory ( książe Siedmiogrodu)
4 4 4