Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T20:05:48+01:00
1. Latem słońce góruje w zenicie nad zwrotnikiem raka, czyli bardziej oświetlona jest półkula północna. W tym okresie na biegunie północnym trwa dzień polarny, co oznacza że dłużej oświetlona jest wyspa Wolin, leżąca na większej szerokości geograficznej niż wyspa Kreta.

2.długość równika ziemi - 40075km
40075km-x
100km-1h
x=400,75h
400,75h : 10 h = 40,075 ~ 41

odp:pokonanie długości równika zajmie ok 41 dni.
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2009-12-14T20:14:52+01:00
1.Ponieważ latem Słońce dłużej góruje nad wyspą Wolin, kula ziemska zmienia kąt nachylenia do Słońca, więc latem na Krecie dzień będzie krótszy niż na w. Wolin.
2. równik: 40075
jeżeli jedziemy 100km/h to ile h pojedziemy 40075km?
100km - 1h
40075 - x h
x = 40075km*1h:100km
x = 400,75h


Jedziemy przez 10h dziennie. ile dni bedzie trwało przejechanie 400,75h?
10h-1 doba
400,75h - y dób
y = 400,75:10 = 40,075 dni
Pokonanie równika trwałoby 40 pełnych dni i 15 min czterdziestego pierwszego dnia
1 5 1