Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-14T19:59:24+01:00
Dawniej biegali bez majtek a teraz w majtkach
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T20:00:32+01:00
Na igrzyskach starożytnych było tylko 5 dyscyplin, obecnie jest ich bardzo dużo

wszyscy mogą brac udzial w dziesiejszych igrzyskach, w starozytnych tylko chlopcy i mężyczzni

na trybunach w starozytnosci nie mogły zasiadac kobiety, teraz mogą
2 3 2
  • alz
  • Początkujący
2009-12-14T20:03:01+01:00
Olimpiada współczesna:

Odbywają się igrzyska letnie i zimowe.
Organizowane są olimpiady dla niepełnosprawnych, tzw. paraolimpiady.
Na widowni mogą zasiadać wszyscy ludzie, bez względu na płeć.
Zawodnikami mogą być zarówno kobiety, jak i mężczyźni.
Odbywają się co cztery lata.
Zmieniają się miejsca rozgrywek olimpijskich.
Dyscypliny są indywidualne, ale również i grupowe.
Jest duża liczba dyscyplin sportowych.
Przyznawane są trzy miejsca, trzy medale: złoty, srebrny i brązowy.
Zawodnicy mają specjalne stroje.
Zwycięzcy dostają nagrody pieniężne od organizatorów.
Wprowadzono punktacje "państwową".
Na czas igrzysk nie zrywa się wojen i nie zawiera specjalnych pokoi.
Nawet zwycięzcy muszą płacić podatki
Całkowicie świeckie.

Olimpiada starożytna:

Odbywają się igrzyska wyłącznie latem.
Organizowane są olimpiady tylko dla sprawnych fizycznie osób.
Na widowni mogą zasiadać jedynie mężczyźni.
Zawodnikami mogą być wyłącznie mężczyźni.
Odbywają się co cztery lata.
Nie zmieniają się miejsca rozgrywek olimpijskich - zawsze są w Olimpii.
Dyscypliny są indywidualne.
Jest tylko kilka dyscyplin sportowych.
Przyznawana jest nagroda tylko za pierwsze miejsce.
Zawodnicy występują nadzy.
Zwycięzcy dostają nagrody pieniężne od państwa.
Pozostano przy punktacji indywidualnej.
Na czas igrzysk zawiesza się działania wojenne i zawiera się pokój boży.
Zwycięzca jest zwolniony z płacenia podatków.
Poświęcone Zeusowi
2 3 2