Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-14T20:04:26+01:00
1 . Skład procentowy ( % masowy ) Etanolu
% C ... %H... %O...
C2H50H = 46g/mol
wodor
46g - 100%
6g - x
x=6x100/46=13.04%
tlen
46g - 100%
16g - x
x=16x100/46=34.78%
wegiel
100%-34.78%-13.04%=52.28%
2. Pewien gatunek wina zawiera 11,5 % alkoholu etylowego. Oblicz ile gramów etanolu znajduje się w 600 g wina
11.5g alkoholu - 100groztwou
x g alkoholu - 600g
x=11.5gx600g/100g=69g
4 3 4
2009-12-14T20:05:30+01:00
1) masa=46u
100%-46
x%- 24 =52,17% ->C
x%-6 = 13,04% ->H
x%-16 =34,78% ->O

2) 100%-600g
11,5%-x x=69g
2 5 2
2009-12-14T20:07:26+01:00
1.
%C=52,17%
%H'13,04%
%O'34,78%
2.
C%'11,5%
ms=x
mr=600g
C%=ms÷mr*100%
11,5%=x÷600g*100%
11,5%=x÷6
x=11,5*6=69g
W 600g wina znajduje sie 69g etanolu.
2 5 2