Odpowiedzi

  • IwWw
  • Rozwiązujący
2009-12-14T20:02:23+01:00
MIKROFIBRYLLĄ.
W skład ściany komórkowej wchodzą 3 warstwy:
- Ściana pierwotna
- Ściana wtórna
- Blaszka środkowa

w jądrze .
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T20:04:00+01:00
Wymiary mitochondrium są bardzo niewielkie, wahają się od 0,5 do 3 mm. Najwięcej mitochondriów znajduje się w tych narządach, w których zapotrzebowanie energetyczne jest największe, na przykład komórki mięśnia sercowego zawierają bardzo dużo mitochondriów, natomiast komórki tkanki tłuszczowej mało. Największą liczbę mitochondriów znaleziono u ameby – 500 tysięcy, natomiast najmniejszą w plemniku – 23.
2009-12-14T20:05:36+01:00
W komórkach roślinnych jest najwięcej mitochondriów .Nukleoid ten znajduje się w macierzy mitochondrialnej, w której zawarte też są rybosomy typu 70S oraz enzymy syntezy DNA, RNA i białka. Główną rolą mitochondriów jest dostarczanie komórkom energii w postaci ATP w procesie oddychania tlenowego.