Na forum internetowym ''sami swoi'' wpisalo sie 120 tys. osob. twórca forum przesledzil , ze uczestnikow tego forum mozna podzielic na nudziarzy i fantasów, przy czym tych pierwzszych jest pięć razy więcej. Ilu nudziarzy a ilu fantasów jest na tym forum ? Błagam o szybką odpowiedz ;) z gory dzieki (ROZWIĄŻ UKŁADEM RÓWNAN!)

3

Odpowiedzi

2009-12-14T20:05:26+01:00
120000 - zalogowani
x - fantasci
5x - nudziarze
5x+x=120000
6x=120000
x=20000
5x=100000
Odp: było 100000 nudziarzy i 20000 fantastów
2009-12-14T20:06:25+01:00
Nudziarze = 5x
fantasy= x

5x +x= 120 tys
6x=120 tys
x=20 tys

fantasy 20 tys nudziarzy 100 tys
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T20:06:40+01:00
Całe forum;
120 000 osób
nudziarze;
5*X
fantaści;
X



120000=5*X+X
120000=6X
20000=X

5*20000=10000
Fantastów jest 20000osób, a nudziarzy 100000osób