Odpowiedzi

2009-09-09T16:56:26+02:00
Czaszka chroni mózg przed uszkodzeniami. kiedy czaszka sie uszkodzi moze dojść do wstrząsu mózgu na przykład.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-09T17:22:03+02:00
Ochrania mózgowie i chroni narządy zmysłów (wzrok, węch i smak).
Możliwe powikłania urazów czaszki:
*Krwawienie wewnątrzczaszkowe – krwiak nadtwardówkowy, krwiak podtwardówkowy, krwawienie podpajęczynówkowe
*Krwawienie do tkanki mózgowej – krwiak śródmózgowy
Wskutek tych krwawień dochodzić może do różnego stopnia nieodwracalnego uszkodzenia tkanki mózgowej prowadzącego do zaburzeń czucia, równowagi, poruszania się, świadomości, pamięci, widzenia, mowy, słyszenia, a nawet do śmierci.