Odległość między środkami dwóch okręgów wynosi 12 cm.średnicy jednego z nich ma długośc 8 cm. Ile wynosi długość promienia drugiego okręgu jezeli:
a)są one zewnętrznie styczne?
............................................................................................................................................................................................
b)są one wewnętrznie styczne?
............................................................................................................................................................................................
c)mają dwa punkty wspólne:
............................................................................................................................................................................................
d)nie mają punktów wspólnych?
............................................................................................................................................................................................ Radioaktywna Rozwiązujący

2

Odpowiedzi

2009-12-14T20:25:50+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T20:28:53+01:00
Odległość między środkami dwóch okręgów wynosi 12 cm.średnicy jednego z nich ma długośc 8 cm. Ile wynosi długość promienia drugiego okręgu jezeli:
czyli r1=4
a)są one zewnętrznie styczne?
...................4+r2=12
r2=8.........................................................................................................................................................................
b)są one wewnętrznie styczne?
..................................r2=16..........................................................................................................................................................
c)mają dwa punkty wspólne:
................................4<r2<18...........................................................................................................................................................
d)nie mają punktów wspólnych?
.............................r2>16...............................................................................................................................................................

2 4 2